Felkészülés a Mecsekben az I. Therwoolin Boldogkő Rally előtt

Az Orfű Rally keretein belül készült fel, az ezen a hétvégén kezdődő Rally1-es bajnokság küzdelmeire, Hibján József és Szollár Csaba kettőse. A páros a Hankook gumik viselkedésére és az itinerben alkalmazott újításokra is kíváncsi volt. 

A hétvégén kezdődik a 2021-es Rally1-es bajnokság, viszont ti az elmúlt
hétvégén még az Orfű Rally keretein belül teszteltetek egyet. Mennyire lehet
hasznos a versenyhez igen közeli időpontban egy ilyen teszt?

Abszolút hasznos! – kezdi lelkesen a beszélgetést Szollár Csaba. – Sőt! Nagyon kellett ez az éles teszt a Rally1 nyitány előtt. Ráadásul nagyon szeretjük ezeket a pályákat, mindig nagy élmény a Mecsekben versenyezni. Rendkívül felszabadultak voltunk, élveztük minden méterét. Festői környezetben próbálhattuk a Peugeot beállításait egy jól összerakott rendezvényen, és még az időjárás is kegyes volt hozzánk. Szóval, nagyon hasznos volt a mögöttünk hagyott hétvége!

 

Miket szerettetek volna kipróbálni a “teszt” folyamán?

Elsősorban a gumikkal ismerkedtünk. Ez a verseny leginkább a gumik teszteléséről
szólt, hiszen Hankook abroncsokkal még soha nem mentünk és kíváncsiak voltunk arra
hogyan fog működni vele a „kis oroszlán”. Pozitív tapasztalatokat gyűjtöttünk, amihez
természetesen kaptunk szakmai támogatást is, amiért külön köszönet jár a márka
importőrének/forgalmazójának. Kipróbáltunk új dolgokat az itinerben is, amik szintén
hasznosak voltak.

Közelebb kerültetek a kilenc gyorsasági alatt a jó beállításokhoz?

Határozott igen a válasz! Remekül működött az autó, a futómű, és persze a gumik. Jól
összerakott itinerünk is volt hozzá, ami segítette az egész napos tesztünket. A Csapat is
top-on volt (mint mindig), ami szintén elengedhetetlen egy ilyen hétvégéhez.

A Merencsics Árpiék mentek még ilyen Peugeot 208 R2-es autóval a verseny
folyamán. Jó volt összehasonlítási alapnak az ő teljesítményük?

Igazából az időeredményeket nem nagyon figyeltük. Azt láttuk, hogy a turbós autókkal
nem tudjuk felvenni a versenyt, de viszont közel voltunk hozzájuk ami egy kis erőt adott
nekünk. Inkább a tesztre, a gumikra koncentráltunk. Persze mi is versenyzők vagyunk
akik az idő ellen „harcolnak”, tehát egyszer-kétszer belekukkantottunk az eredményekbe
is… 

A csapatban egy másik páros is bemutatkozott az Orfű Ralin. Mit tudhatunk
róluk?

Igen, így van. A Goller Ákos-Patkó Gábor páros is elindult a versenyen, ők viszont már élesben versenyeztek, hiszen az idei Rally2-es bajnokságukat kezdték meg az Orfő Rally-n. Ákosnak ez volt élete első versenye, Gábor pedig rutinos navigátorként mentorálta Őt. Nagyon jó részeredményeik voltak, ami bizakodó a jövőre tekintve. Az autójuk egy Peugeot 208R2, amit szintén a csapatunk biztosított számukra.

Milyen tervekkel érkeztek az I. Boldogkő Ralira?

A nevezési listát böngészve nagyon nem lesz egyszerű dolgunk! Az RC4
géposztályban eddig 13.-an vagyunk, amiből 10 db turbós Rally4-es autó. Velük
nehéz lesz felvenni a versenyt, de azért mi kihozzuk magunkból a maximumot! Tehát ez a cél: a maximum, amit a lehetőségeinkből ki tudunk hozni. Jó az autónk, a gumik
letesztelve, megfelelő mentális és fizikai állapotban vagyunk, és ami nagyon fontos: egy
szuper csapat van a háttérben! Minden adott, hogy jól érezzük magunkat!

Nagyon szépen köszönjük Partnereink támogatását:

Gerda Trans Kft, Fehértó Trans Snack Kft, Szimita Trade Kft, Csababusz Tours Kft.,
Small East Bt, Varga-Ic Bt., K+K Spedit Kft, Vár-Team Kft, Nyírségtefu 2009 Kft, Intrudair Kft.; Laki-Szig Kft.; Szakács és Társai Kft., CHARON-TRADE Kft., Security Bárány Kft.