A Rabócsiringen készült a 2021-es szezonra a Hibján József és Szollár Csaba párosa. A navigátor elmondása szerint ezzel a technikával is tovább tudnak majd gyorsulni az idei évben, ami egyértelmű célként van kitűzve. Viszont nem kergetnek hiú ábrándokat, hiszen az új Rally4-es autókat nagyon nehéz lesz utolérni. Szollár Csabával beszélgettük a teszt után.
Januárban még azt mondtad, hogy az új Peugeot elérhetetlen még számotokra,
de nem lehetetlen. Sikerült azóta megnyernetek az ötöslottót?
Az ötöslottót még nem nyertük meg, ami igen nehéz lenne hiszen nem is lottózunk…
Az új Peugeot még mindig marad álom egyelőre, de ugye az álmok azért vannak, hogy
egyszer elérjük őket. Dolgozunk gőzerővel a fejlődésen ezen a téren is, de releváns
infóval még nem szolgálhatok.
A múlt hétvégén Máriapócson voltatok tesztelni a tavalyi R2-es autóval. Sikerült
hasznos tapasztalatokat szerezni a tesztnap folyamán?
Nagyon jó kis tesztnap volt, ráadásul még az időjárás is a kegyeibe fogadott minket. Az
autók átestek a téli revízión, megkapták a szükséges alkatrészeket a 2021-es szezonra,
tehát a tesztnap igen fontos volt számunkra. Mivel voltak a pályán vizes, jeges részek
és száraz aszfaltcsíkok is egyaránt, így mindenképpen hasznos tapasztalatokat
szereztünk. Ráadásul csapatunk bővült egy tehetséges versenyzővel Goller Ákos
személyében. A tesztnapon Ákos is belakta a kis oroszlánt, ismerkedett az autóval,
hasznos kilométereket tett meg vele. Számára is igen fontos volt ez a kis teszt, hiszen Ő
már az első Rally2-es versenyen, Orfűn rajthoz áll az autóval és én fogok neki navigálni.
Mennyit lehet még kihozni ebből a technikából egy éles versenyen?
Van még az autóban lehetőség, lehet majd vele gyorsan menni. Azt gondoljuk, hogy tovább
tudunk majd gyorsulni a tavalyi évünkhöz képest, ami egyértelmű célként van kitűzve.
Nagyon erős lesz a kategória a turbós autókkal, ami további motivációt jelent számunkra.
Nem kergetünk hiú ábrándokat, hiszen az új Rally4-es autókat nagyon nehéz utolérni.
De mindenképpen azon leszünk, hogy egy-két versenyen megszorongassuk őket.
Az itinerek felírásán, precizitásán tudtok még változtatni?
Természetesen ebben is van még lehetőség, bár az itinereink jók voltak eddig de biztos
ezen is lehet még csiszolni. A fejlődés ezen a téren sem állhat meg.
Joci milyen tanulságokat vont le a Rabócsiringen futott kilóméterekből?
Tudjuk, hogy a Rabócsiring nem egy klasszikus rallypálya, így ennek megfelelően
kezeltük a megtett köröket is. Tanulságot viszont tudtunk levonni, hiszen ahogy
említettem mindenféle pályafelülettel találkoztunk. A cél a „visszarázódás”, a tesztelés,
és természetesen a benzingőz szívása volt! Nagyon remegett már a lába az egész
csapatnak, régen ültünk már az autóban. Szeretünk versenyezni, szeretjük a feelinget,
szóval a tanulságok mellé felhőtlen jókedv is társult ami már szintén nagyon hiányzott,
és fontos volt ebben a mindenki számára ismert helyzetben.
Azért sikerült a barátokat is megautóztatni?
Természetesen! A csapat minden tagja, és persze a Partnereink is kaptak a feelingből!
Nagyon jó érzés volt látni az örömöt és a mosolyt az arcokon, amikor a versenyautóban
ültek, vagy éppen csak a szervizsátorban beszélgettünk. Hatalmas köszönet Nekik ezért,
hiszen nélkülük nem tudnánk évről-évre űzni ezt a gyönyörű sportot!
Nagyon köszönjük Partnereink támogatását:
Gerda Trans Kft, Fehértó Trans Snack Kft, Szimita Trade Kft, Csababusz Tours Kft.,
Small East Bt, Varga-Ic Bt., K+K Spedit Kft, Vár-Team Kft, Nyírségtefu 2009 Kft, Intrudair
Kft.; Laki-Szig Kft.; Szakács és Társai Kft.
Fotók: Ott Leila