Rövid, de tartalmas évet tudhat maga mögött Hibján József és Szollár Csaba párosa. A kicsit sem könnyű 2020-as esztendőben is próbáltak minél több versenyen indulni és összeszokni az autóval. Csabával foglaltuk össze az elmúlt szezont, és beszélgettünk az idei év terveiről is.
Mielőtt rátérünk a 2021-es esztendő terveire, egy pár mondatban foglaljuk össze az előzőt.
– Azt gondolom a 2020-as versenyévet senki nem így tervezte… Az események mindenki számára ismertek, a jelenlegi járványhelyzet rányomta a bélyegét a szeretett sportunkra is. Természetesen bíztunk abban, hogy hamar helyreáll a rend és tudunk versenyzeni. Hálásak lehetünk azoknak az embereknek, akik keményen dolgoztak azon, hogy a versenyeket le tudják bonyolítani, így gyakorlatilag egy rövid, de tartalmas évet tudhatunk magunk mögött. Sajnos voltak technikai, taktikai és emberi hibák is, amik befolyásolták az eredményeinket. Elégedetlenek nem vagyunk, folyamatosan tanulunk miden esetből és levonjuk a következtetéseket, amiből fejlődni tudunk. Ez egy nagyon összetett sport, sok mindennek össze kell állnia ahhoz, hogy eredményes legyen a csapat. Ráadásul a mezőny is nagyon erős, remek versenyzőkkel mérhettük össze magunkat, úgy a Peugeot Kupában és az RC4-es kategóriában egyaránt.
Hogyan sikerült átvészelnetek anyagilag az elmúlt hónapokat?
– Sokat dolgozunk/dolgoztunk ezen a fronton is, ami igazából meghozta a gyümölcsét. A partnereink mellettünk állnak, hatalmas köszönet nekik ezért. A felkészülés a 2021-es szezonra jelenleg is tart, tehát ez a kérdés kulcsfontosságú.
Mennyire érzitek magatokon azt, hogy a szokásostól azért jóval kevesebb „versenykilométert” tudtatok teljesíteni a tavalyi szezonban?
– Természetesen hiányzik a versenykilométer, hiszen a tapasztalat és a rutin rendkívül fontos. Minden versenyen ott voltunk, próbáltuk a legjobbat kihozni magunkból. Ebben az évben most ennyi volt….
Továbbra is a Peugeot kupában láthatjuk a versenyzőpárosotokat?
– Ez jó kérdés! Szeretnénk ott lenni, de ez még sok tényezős projekt. A tavalyi R2-es Peugeot már nem felel meg a 2021-es kupa előírásainak, egy új autó egyelőre még elérhetetlen (de nem lehetetlen) számunkra.
Két év tapasztalata alapján milyen véleménnyel vagytok az „Oroszlános” sorozatról?
– Nagyon jó!!! Fantasztikus volt a Peugeot Kupában versenyezni! Remek versenyzők, remek csapat és remek autók! Minden adott volt a jó versenyzéshez, amiért köszönet mindenkinek, aki részt vett ebben. A Peugeot egy ízig-vérig versenyautót készített a 208-ból. Ráadásul fokozta az élményt, hogy ezek az autók teljesen egyformák voltak a kupában, így a csapatokon múlott, hogy mit tudnak ebből kihozni. Mindenkit csak biztatni tudunk, aki gondolkodik egy ilyen kupában való részvételen. Nem fog csalódni, ha a Peugeot kupában való megmérettetést választja!
Játszunk el egy kicsit a gondolattal. Az idei év utolsó versenye után miről szeretnél majd beszélni nekünk?
– Első fontos szempont: egészségesen és mosolyogva szeretnénk beszélgetni! Ha maradunk az R2-es Peugeot-val, akkor tudjuk, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz a Rally4-es autókkal szemben. Titkon viszont bízunk abban, hogy tudunk gyorsak lenni és ott leszünk a nyomukban. A motiváció és az ambíció még megvan bennünk, nem égett még ki az a bizonyos kemence… Tehát a jó eredményről és egy teljesen befejezett évről szeretnék majd veled beszélgetni…
Nagyon köszönjük partnereink támogatását:
ABT ROLL Kft, Gerda Trans Kft, Fehértó Trans Snack Kft, Szimita Trade Kft, Small East Bt, Varga-Ic Kft, K+K Spedit Kft, Vár-Team Kft, Multi-Ház Kft, Nyírségtefu 2009 Kft, Intrudair Kft.; Prestito Kft.; Laki-Szig Kft.; Csababusz Tours Kft.; A-VÉD Kft.; Asonáj 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Berti-Klaus Kft. – Közúti áruszállítás; CSMBT. Kft. – Fémmegmunkálás; HSC Motor Kft. – Mezőgazdasági Gépek; Kiss László E.V., Szakács és Társai Kft., Charon Trade Kft.